piątek, 6 maja 2011

Kursik na PAMIĄTKĘ KOMUNIJNĄ

Na naszym blogu Digi-scrap ruszamy z nowym cyklem . Będą to kursy robione przez nasze projektantki. Szczegóły TU
Na pierwszy ogień poszłam ja ze swoją Pamiątką I Komunii Świętej
do której użyłam stempla nr. kat. Iwonakra38. z naszego sklepu Digi-Scrap.pl

Potrzebne będą:
- stempel digi
- 5 arkuszy papieru wizytówkowego
- papier do scrapbookingu - dobór wedle uznania
- elementy dekoracyjne, wstążki, ćwieki, kwiatki i.t.p
- bigownica
- puncher brzegowy
Wykonanie:
1. Przycinamy papier wizytówkowy
   - 2 arkusze 24 cm dł / 12,5 cm szer
   - 2 arkusze 24 cm dł / 14,5 cm szer
0czywiście te wartości można zmieniać w zależności od potrzeb.
2. Robimy okładkę wg. wykresu 


3. Przystępujemy do bigowania 4 arkuszy z pkt.1. Bigujemy równo w odstępach ok 2 cm.

4. Ozdabiamy jeden brzeg każdego arkusza puncherem brzegowym łącznie z brzegami okładki.
5. Zbigowane arkusze składamy w harmonijki

6. Teraz bierzemy dwie harmonijki jedną dłuższą drugą krótszą i łączymy je tak, by powstał pomiędzy nimi
    kąt prosty (patrz fot. niżej)  i sklejamy. To samo robimy z pozostałymi dwiema harmonijkami by po
   sklejeniu powstała ramka.

Podklejamy tylko górę i dół harmonijki.




7. Obklejamy każdą stronę naszej okładki papierem ozdobnym.

Tak wygląda z zewnątrz

Tak od wewnątrz
Na ostatniej wewnętrznej stronie, tam gdzie będzie ramka znajdą się życzenia, dlatego nie przyklejałam papieru ozdobnego. Jeśli ma tam znaleźć się prezent np różaniec, zegarek, czy jakaś słodzycz to oczywiście i tę stronę trzeba przed przyklejeniem ramki okleić
8. Ozdabiamy wedle uznania. Ja wykorzystałam stempel Pamiątka I Komunii Świętej Iwonakra, który 
    przykleiłam na koło wycięte  nożyczkami ozdobnymi z papieru do scrapbookingu. Kielich posmarowałam Glossy accents a promienie brokatem w kleju. Niestety nie widać tego na fotkach. Całość udekorowałam
    kwiatuszkami własnej produkcji :)
Tak wygląda okładka



a tak wnętrze


A to inny przykład wykończenia wnętrza






Mam nadzieję, że komuś przyda się ten kursik.

A tu jeszcze okładka niebieskiej pamiątki i pudełeczko do niej ( przepraszam za jakość zdjęć, ale były robione wczoraj wieczorem, bo skoro świt pamiątka poleciała do zamawiających)





Tę różową zgłaszam na wyzwanie  do Galerii Papieru na kolejne Anielskie wyzwanie.

27 komentarzy:

  1. Super kursik:)
    Efekt zaskakujący.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu super kursik,ty to masz pomysły ,pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Kasiu za kurs :) Bardzo mi się podobały Twoje wcześniejsze kartki- pudełka. Może teraz sama taką zrobię :)
    A ta różowa piękna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna jest Twoja pamiątka. I widzę, że środek wg Twojego pomysłu robi się znacznie łatwiej i szybciej niż mój... :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny kursik i karteczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za kursik, Piekne są te pamiątki i piękne różyczki na nich - zapewne robione przez Ciebie:) Jeszcze tylko przydałaby się bigownica, by się do nich zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurs wspaniały i bardzo przejrzysty:)) Karteczki cudne, już nie wspomnę o różyczkach (jestem nimi zachwycona!!!)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kursik Kasiu bardzo przejrzysty i na pewno go wykorzystam - dzięki kochana :))
    Nowości śliczne, pięknie Ci wychodzą karteczki książeczkowe :))

    OdpowiedzUsuń
  9. łłłee ja juz po komuniach:(no ale kursik przyda się zawsze można wykorzystać nie tylko komunijnie:):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczny kurs :) Dzięki Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasieńko, świetny kurs! (zastanawiałam się jak Ty je robisz ;)) Piękne prace!
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasiu kursik świetny. Bardzo dziękuję za przygotowanie tego kursu dla Digi Scrap :)
    Niesamowita pamiątka :)
    Pozdrawiam
    agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  13. o! dobry kursik! a że lubię przestrzenne 'twory', to na pewno skorzystam. :) śliczna pamiątka, a i zawartość też niezła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. jaki fajny ten kursik,gratuluje i wiele weny tworczej zycze:D:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj, kurs fantastyczny,już wykorzystałyśmy go razem z siostrą do tworzenia karteczki ślubnej - oto efekty:
    https://picasaweb.google.com/pajeczakowo/TWORCZYKACIKJustynaDominika#5637996490530093122

    Dziękuję i pozdrawiamy!!! Justyna

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurs wspaniały, dzięki Tobie ja również zmierzyłam się z tym zadaniem, oto efekty:
    http://pasje-anny.blogspot.com/2011/10/kartka-ksiega-z-okazji-50-rocznicy.html
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. rewelacja!!! w życiu nie widziałam czegos takiego,ale kursik super,wiec na pewno spróbuję! dzieki :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Super kurs, efekty na blogu:
    http://napolanie.blogspot.com/2012/03/63-kartka-ksiazka.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super kursik:) Świetne księgi!

    OdpowiedzUsuń
  20. Kati rewelacyjny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za kursik, świetnie wytłumaczony krok po kroku. Właśnie wykonałam dzięki niemu książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny, czytelny - udało nam się nawet stworzyć na jego podstawie własną wersję :) Dziękujemy serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Kasiu i ja dojrzałam do wypróbowania tego kursu, dzięki - jest bardzo dobrze przygotowany i na pewno bez problemów przebrnę. Widzę że posiadanie bigownicy w tym wypadku byłoby dużym ułatwieniem

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo dziękuję za ten kurs - uratował mnie w potrzebie, a tu efekty http://byfema24.blogspot.com/2013/05/zlecenie-na-wczoraj-nadal-komunijnie.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za kurs. Karteczka bardzo efektowna i taka "inna" :) Moja trochę przerobiona książeczka http://katie-scrap.blogspot.com/2014/03/pamiatka-komunijna-jako-ksiazeczka.html. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Znakomity kurs pamiątka wyszła rewelacyjnie :) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię serdecznie. Dziękuję za Twój komentarz i za czas jaki poświęciłeś dla mojej twórczości.